خودروهای اسپرت پورشه که سال‌ها مخفی ماندند /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، پورشه زمانی که مجموعه‌ای از طرح‌های اولیه و پروتوتایپ‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ شکل داده بود را به نمایش درآورد، طرفداران را شگفت‌زده کرد. این خودروها که تحت عنوان سری دیده‌نشده شناخته می‌شوند، در کارخانهٔ شرکت در وایساخ به‌طور مخفیانه نگهداری می‌شدند. بخشی از این بایگانی هیجان‌انگیز پورشه هم‌اکنون در نمایشگاه ویژه‌ای در بانکوک به نمایش درآورده و در اینجا می‌توان این گنجینهٔ پنهان را از نزدیک مشاهده کرد ولی اگر نمی‌توانید تا قبل از پایان نمایشگاه در فوریهٔ ۲۰۲۵ به تایلند سفر کنید، ما در اینجا خلاصه‌ای از جذاب‌ترین خودروهای سری دیده‌نشدهٔ پورشه را گرداوری کرده‌ایم. پورشه ۹۰۴ این خودرو که در سال ۲۰۱۳ در مقیاس واقعی ساخته شد، یادآور پورشه ۹۰۴ سال ۱۹۶۳ بود یعنی یک خودروی مسابقه‌ای که منجر به ساخت تعدادی نسخهٔ جاده‌ای هومولوگیشن شد. نسخهٔ مدرن ۹۰۴ اما بر اساس مونوکوک فیبر کربنی فولکس‌واگن XL1 ساخته شده بود. این کوپهٔ اسپرت با تنها ۹۰۰ کیلوگرم وزن، می‌توانست به یک پیشرانهٔ دور بالای موتورسیکلت مجهز شود یعنی دقیقاً مثل کانسپت فولکس‌و.. ... ادامه مطلب

اسپانسرشیپ و همکاری‌های مشترک در بازاریابی

همکاری برندها در عصر حاضر، فراتر از یک رویداد تبلیغاتی ساده است. این یک استراتژی پیچیده و هوشمندانه است که به دو یا چند برند اجازه می‌دهد تا با استفاده از منابع و تخصص‌های مشترک، به اهداف بزرگ‌تری دست یابند. در دنیای دیجیتال، این همکاری‌ها به شکل‌های متنوعی از جمله تولید محصولات مشترک، اجرای کمپین‌های بازاریابی یکپارچه، برگزاری رویدادهای مشترک و تولید محتوای مشترک نمود پیدا می‌کند. همکاری میان برندها به‌عنوان یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی شناخته می‌شود. کمپین‌های مشترک، به‌ویژه زمانی که با اسپانسرشیپ همراه باشند، می‌توانند هم‌افزایی قابل‌توجهی ایجاد کنند. این هم‌افزایی نه‌تنها به افزایش دیده‌شدن برندها کمک می‌کند، بلکه ارزشی واقعی برای مخاطبان ایجاد کرده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد رقم می‌زند. یکی از نمونه‌های برجسته اخیر، همکاری بین دیجی‌کالا و والکس در کمپین بلک‌فرایدی بود که توانست با جایزه‌ای جذاب (یک بیت‌کوین)، هم مخاطبان جدید جذب کند و هم جایگاه برندها را تقویت نماید. تطبیق با نیازهای مخاطب امروزی در شرایط اقتصادی ایران اولین نکته‌ای بود که در پس پرده این همکاری به‌چشم می‌خو.. ... ادامه مطلب

فرمول محاسبه عیدی کارگران اعلام شد/ مبلغ دقیق عیدی ۱۴۰۳ کارگران را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر سال از اوایل دی‌ماه بحث عیدی کارگران و سپس پایه حقوق سال بعدی آن‌ها به اخبار مهم حوزه کار و کارگری تبدیل می‌شود. ایرنا نوشت: مبلغ دقیق عیدی به طور عموم در اواسط تا پایان بهمن هر سال مشخص می‌شود؛ پایه حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ مبلغ هفت میلیون و ۱۶۶ هزار تومان اعلام شده است و از آنجایی که حداقل عیدی ۲ برابر پایه حقوق کارگران و حداکثر سه برابر آن است، پایه حقوق ۱۴۰۳ کارگران که هفت میلیون و ۱۶۶ هزار تومان است، امسال حداقل عیدی کارگران ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر آن مبلغ ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. این مبلغ بر اساس قانون محاسبه می‌شود اما برخی کارفرمایان می‌توانند این مبلغ را با اضافه کار برای کارگران خود تعیین کنند که هیچ منع قانونی ندارد. ۲۲۳۲۲۵ ... ادامه مطلب

واردات را آزاد کنید تا جلوی قاچاق را بگیرید

حجم بازار پوشاک در سال ۱۴۰۲ در آن برابر ۱۹۴ همت تخمین زده است. اگرچه اخبار غیر رسمی و مصاحبه ها با مسئولین عدد ۴۵۰ همت را نیز برای این بازار اعلام کرده اند. بر اساس اخبار حدود ۳۰ درصد از این بازار را قاچاق تشکیل می‌دهد. مطابق آمار رسمی منتشر شده توسط اداره آمار، حجم بازار آرایشی بهداشتی در سال ۱۴۰۲ برابر ۱۱۰ همت تخمین زده شده است. اخبار غیر رسمی و مصاحبه ها با مسئولین تا ۱۵۰ همت را نیز برای این بازار اعلام کرده اند. بر اساس خبرها حدود ۳۰ درصد از این بازار را قاچاق تشکیل می‌دهد. سیاستگذار باید قانون شفاف و جامع علیه قاچاق وضع کند مجید افتخاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درباره قاچاق تأکید می‌کند: «مشکل اصلی در بحث مبارزه با قاچاق این است که مثلاً پوشاک مشابه خودرو و گوشی‌های تلفن همراه نیست که دولت بتواند با قوانینی مانند پلاک‌گذاری و رجیستری، نظارت قوی‌ای برای خودش ایجاد کند. لذا قاچاق بر حوزه پوشاک مستولی شده است. ضمناً باید سیاستگذار، ارادۀ قانون‌گذاری کاملی برای حوزه‌ای مانند پوشاک داشته باشد تا بتواند ضمن حمایت از تولیدکنندۀ داخلی، مسیر واردات رسمیِ پو.. ... ادامه مطلب