امیرمسعود عابدین_ مشکلات مربوط به رنگ بدنه جنسیس معمولاً دو یا سه سال پس از تاریخ تولید مدل ایجاد میشود. اکسیداسیون زودرس باعث محو شدن، تغییر و پوستهشدن رنگ میشود. ظاهراً در مدلهای هیوندای جنسیس کرم و سفیدرنگ، بدنه خودرو رنگ زرد یا نارنجی به خود میگیرد.
تخمین تعمیرات این خودروها بسته بهشدت آسیب وارده، عدد ۲۰۰ تا ۱۸۰۰ دلاری را نشان میدهد. برخی از مالکان این خودروها برای اجتناب از هزینهها ترجیح میدهند با آن زندگی کنند. ادعاهایی نیز مبنی بر نادیدهگیری مالکان توسط هیوندای وجود دارد؛ ظاهراً این شرکت آنها را مجبور کرده که خسارتهای وارده را خودشان برطرف کنند.
یکی از خودروهای آسیبدیده در این دادخواست، سدان هیوندای جنسیس ۳.۸ نسل اول (۲۰۱۳) است. این مدل از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ در ایالاتمتحده فروخته شد که نسل دوم آن به جنسیس G۸۰ تغییر نام داد. هیوندای همچنین جنسیس کوپه را برای مدلهای ۲۰۱۰-۲۰۱۶ به بازار عرضه کرد که هنوز مشخص نیست این مدل هم دارای نقصهای مشابهی در رنگ خود است یا خیر.
مالکان این خودروها اکنون به دنبال خسارات مالی، هزینهها و مخارج بهاضافه هزینههای وکالت و هزینههای دادگاه هستند. جالب اینجاست که این برای اولین بار نیست که در مورد کنده شدن رنگ خودروهای هیوندای میشنویم. مالکان این خودروها در هند، استرالیا، ایالاتمتحده و سایر کشورها گروههایی را در فیس بوک ایجاد کردهاند تا از مشکلات رنگی که به نظر میرسد چند سال پس از خرید، خودروهای سفید را تحت تأثیر قرار میدهد، شکایت کنند. برخی از کاربران عکسهایی از رنگ معیوب بر روی خودروهای خود با برند هیوندای منتشر میکنند، ازجمله نمونههایی از i۲۰، i۳۰، توسان، سانتافه، النترا، سوناتا و جنسیس. مشخص نیست که آیا این مشکل ناشی از قرار گرفتن خودرو در آبوهوای گرم است یا یک نقص کارخانهای است.
منبع: carscoops
227322