سد مقاومتی قیمت سکه و طلا شکست/ سکه کانال جدید قیمتی را لمس کرد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در معاملات روز دوشنبه، قیمت سکه امامی با افزایش ۴۹۵ هزار تومانی، وارد کانال ۴۵ میلیون تومان شد و از مرز مقاومتی قبلی گذشت.

بر همین اساس، هر قطعه سکه امامی در بازار تهران ۴۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قیمت پیدا کرد. سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۵۹۵ هزار تومانی، ۴۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان شد.

از سوی دیگر، نیم‌سکه در بازار تهران با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۲۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و سکه گرمی با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، در همین حال، قیمت طلا نیز در بازار تهران رشد ۴۴ هزار تومانی قیمت را تجربه کرد و رکورد تازه‌ای را ثبت کرد. به این ترتیب هر گرم طلای ۱۸عیار به قیمت ۳ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان افزایش یافت.

محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا تاکید دارد که برخلاف دفعات قبل، گرانی سکه و طلا ربطی به داخل ندارد و ارتباط مستقیم با بازار جهانی دارد؛ بنابراین با توجه به شرایط دنیا هرآن ممکن است قیمت ها با تغییراتی همراه شود.

چرا طلا و سکه گران شد؟

بنا به این گزارش، تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که با عبور قیمت طلا از سطح ۲۶۲۵ دلار، احتمال رسیدن به هدف ۲۷۰۰ دلار به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش قیمت در شرایطی رخ داده که ارزش دلار آمریکا در حال کاهش است و این موضوع به نفع طلا عمل کرد و موجب ثبت رکوردهای جدید برای این فلز گرانبها شد.

تحلیلگران معتقدند اگر قیمت طلا سطوح مقاومتی را که در حال حاضر با آن مواجه است، پشت سر بگذارد، راه برای رسیدن به مرز یاد شده هموار خواهد شد. رسیدن به این سطح قیمتی نه تنها نشان‌دهنده‌ قدرت بازار طلاست، بلکه می‌تواند نشانه‌ای از نگرانی‌های بیشتر درباره وضعیت اقتصادی جهان و تداوم کاهش ارزش دلار باشد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با ادامه‌ روند فعلی، طلا می‌تواند به سطوح بالاتری دست یابد و به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

۲۲۳۲۲۵

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.