امیرمسعود عابدین_ فورد نتایج مالی سهماهه دوم خود را در این هفته منتشر و فاش کرد که هزینههای فراخوان و گارانتی این شرکت در سه ماه گذشته به ۲٫۳ میلیارد دلار رسیده است که برای شرکت روزانه ۲۵٫۵ میلیون دلار (روزانه ۱۴۸۰ میلیارد تومان) هزینه داشته است.
این خودروساز ابتکارات متعددی را برای بهبود کیفیت محصولات خود اجرا کرده است، اما نتایج حاصل از این تلاشها بلافاصله قابلمشاهده نیست. فورد افزایش هزینه را به خودروهایی نسبت میدهد که در دوران اوج همهگیری کرونا و قبل از آن، زمانی که مشکلات زنجیره تأمین باعث اختلال در تولید جهانی خودرو شد، ساخته شدهاند.
بر اساس دادههای اداره ایمنی ترافیک بزرگراه، فورد امسال ۳۷ فراخوان برای بیش از ۳٫۵ میلیون خودرو صادر کرده است و در رتبه اول قرار میگیرد. کرایسلر با ۳۶ فراخوان در سال جاری برای کمی بیش از ۲٫۲ میلیون خودرو در رتبه دوم قرار دارد.
به گفته فورد در اوایل سال جاری، این شرکت در حال تلاش برای بهبود کیفیت اولیه خود است. طبق گفته این شرکت، به میزان ۳۰ درصد، مشتریان کمتری در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تحت تأثیر فراخوانها قرار گرفتند.
منبع: motor۱
۳۲۲