به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین پورفرزانه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه کیفیت پرواز شامل کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری است که باید حتما در حوزه ایمنی واستاندارد پرواز آن را در دستور کار خود قرار دهیم گفت: در حوزه ایمنی ، امنیت و رعایت استانداردهای بین المللی سازمان هواپیمایی کشور اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده که مورد تایید ایکائو قرار بگیرد.
وی ادامه داد: اگر صنعت هوایی به هر دلیلی یک ناوگان خارج شود دسترسی ما را به جهان سخت تر کرده است.
پورفرزانه بیانکرد:صنعت هوانوردی بههیچ عنوان صنعت لوکس نیست بلکه موتور و پیشران توسعه و اقتصاد کشور است.
وی با بیان اینکه اگر ناوگان هوایی کشور بتواند توریسم سلامت را راه اندازی و آن را اجرا کند ما شاهد رونق و توسعه صنعت هوایی در تمامی بخش ها می شود گفت: صنعت هوایی کشور محور رشد و توسعه اقتصاد کشور می شود.
وی با بیان اینکه بومی سازی قطعات ناوگان را زنده نگه داریم اولویت اصلی ما آن است که پرواز امن و ایمنی داشته باشیم گفت: برای داشتن یک پرواز ایمن و با کیفیت باید مرکز تامین استاندارد توسط شرکت های سازنده و دانش بنیان انجام شود.
وی ادامه داد: از ۱۰ سال گذشته هر قطعه و یا موتور هواپیما به خارج از کشور برود دیگر امکان بازگشت و یا تعمیر آن وجود ندارد و توقیف می شود بنابراین تحریم ها بر روی صنعت هوایی نبوده بلکه بر مردم را تحریم کرده است.
تحریم های ایران ایر صنعت دارویی کشور را تحت تاثیر قرار داده است
پور فرزانه بیان کرد: تحریم پروازهای اروپایی ایران ایر باعث شده که بخش صنعت دارویی ایران تحت تاثیر قرار گیرد و دو روز بعد از تحریم های اروپایی ایران ایر صنعت دارویی و مواد اولیه صنعت دارویی تحت تاثیر قرار گیرد و باعث شده که بسیاری از بیماران و صنعت دارویی کشور تحت تاثیر قرار گیرد.
پور فرزانه بیان کرد: نامه نگاری و شکایت به ایکائو صورت گرفته چرا که تحریم ها مستقیم با مفاد پیمان شیکاگو در تعارض بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۳۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تخصصی هوانوردی اقدام به ساخت قطعات هوایی در بخش های مختلف کرده است و تحریم ها ما را به سمت ساخت هواپیما و تقویت صنعت هواپیمایی سازی هدایت کرده است.
وی ادامه داد: ایران در حوزه هوایی هم به لحاظ سخت افزاری ،نرم افزاری و مغز افزاری در رده و رتبه خوبی قرار گرفته ایم.
پور فرزانه با بیان اینکه پرواز به یک کشور مقصد باید حتما اجازه نشست وبرخاست صادر شود گفت: در حال حاضر پروازهای دمشق، لاذقیه تا ۲۲ ژانویه متوقف شده است و اعلام کرده اند که بعد از آن به شما اطلاع داده می شود ، اما در حال حاضر پروازهای لبنان برقرار است در مورد پروازهای مصر باید توافقات کلی صورت گیرد پروازهای مستقیم به مصر وجود ندارد اما پروازهای موردی یا درصورت درخواست تجار وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید به اقتصاد هوانوردی توجه ویژه ای شود و من مخالف اقتصاد دستوری به ویژه در بخش هوانوردی هستم گفت: طبق برنامه ریزی که در دستور کار خود قرار داده ایم صندوق خصوصی توسعه هوانوردی را در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰۰ هواپیما در سه گروه هواپیمایی سنگین، بالگرد وارد شده است گفت: از این تعداد ۷۵ هواپیما سنگین بوده اما ۴۷ فروند از آنها فعال بوده و مابقی در قالب انبار قطعات استفاده میشد.
۲۲۳۲۲۵