چگونه میتوان به سطح بالایی از تستوسترون دست یافت؟

ضروری ترین هورمونی که مردان بدان نیاز دارند تستوسترون است. سطح این هورمون در طول سالها فعالیت خود مدام در نوسان است. جدیدترین یافته های علم روانشناسی نشان میدهند که تستوسترون ها میتوانند در رفتارهای افراد تاثیر گذار باشند.

اگر این هورمون بیشتر باشد انسان را مجبور به فعالیت های بیشتر، نظیر ورزش یا برقراری روابط جنسی میکند. این هورمون حتی در شکل ظاهری افراد نیز تاثیر گذار است. تستوسترون ها پس از بلوغ به بالاترین سطح خود میرسند که در یک پسر نوجوان میتواند به پیدایش موهای بدن و صورت و ایجاد صدای کلفت شود.

در مقاله ی زیر به شما خواهیم گفت تا چکار کنید که سطح این هورمون ضروری بدن را نرمال و بهینه کنید.

تاثیرات تستوسترون در زندگیه مردان و زنان

این هورمون در رشد اندام های تناسلی مردانه مانند بیضه ها و آلت تناسلی مهم است. این مسئول تغییرات در دوران بلوغ در مردان است، مانند موهای بدن، صدای عمیق تر، عضلات قوی تر و رشد آلت تناسلی. در مردان بالغ، تستوسترون وظایف مهم بدن را انجام می دهد، مانند: تنظیم میل جنسی، خلق و خو و استحکام استخوان و عضله ساخت سلول های خونی کمک به بیضه ها در ساخت اسپرم در زنان، این هورمون برای استحکام استخوان و عضلات و میل جنسی مورد نیاز است. مقداری از آن به شکلی از استروژن تبدیل می شود.

افزایش تستوسترون
تستوسترون سازی

دلایلی که منجر به کاهش تستسوترون میشوند

  • آسیب به بیضه ها – برای مثال در اثر آسیب، بیضه های نزول نکرده یا عفونت، مانند اوریون
  • آسیب به غده هیپوفیز شما
  • چاقی
  • اختلالات ژنتیکی، مانند سندرم کلاین فلتر
  • بیماری های مزمن مانند دیابت و هموکروماتوز
  • برخی داروها و درمان های سرطان
  • روند پیری

6 راه سریع که سطح تستوسترون را افزایش میدهد

  1. مصرف مکمل را در نظر بگیرید
  2. روی کیفیت و مدت خواب تمرکز کنید
  3. سطح ویتامین D را بهینه کنید
  4. فعالیت بدنی داشته باشید، اما زیاده روی نکنید
  5. به مقدار کافی منیزیم مصرف کنید
  6. چربی های سالم و کالری کافی بخورید

بسیا پر واضح است که برای بالاتر کردن تستوسترون بدنی خود باید شیوه ی مناسبی در ادامه برای زندگی خود انتخاب کنید. برای مثال جوانان امروزه عادت کرده اند بجای حضور در باشگاههای ورزشی در کافه رستورانها به استعمال قلیان، سیگار بپردازند! در حالی که اینکار کامل برای تستوسترون های بدنشان مضر است بخصوص انهایی که سنشان دارد از 30 هم گذر میکند.

اگر کمی به تحقیقات علمی علاقه مند تر شده و به سبک سالم زندگی روی بیاورید نه تنها تستوسترون بلکه کلیه قسمتهای بدن شما بصورتی عالی کار خواهند کرد.

کدام مکمل ها برای تستوسترون سازی مناسب هستند؟

ساده ترین راه برای تقویت سطح تستوسترون بدن اقدام به خرید یک قص تستوسترون ساز است. اما آیا شناختی در این زمینه دارید؟

ما به شما چند برند مهم را در ادامه توضیح میدهیم که میتوانید تحقیقات مهمی روی آنها انجام داده و تهیه فرمایید.

  •  بیگ رایز: بی سبقه ی بیگ رایز برای تستسوترون سازی بیش از هر مکمل دیگری رایج است. این دارو را در سالهای اخیر اکثر مردان با هدف افزایش سایز مردانگی خود خریداری کرده اند. بیگ رایز میتواند تفاوت های بسیاری را از لحاظ صفات مردانه لحاظ کند. اما حتما در نظر داشته باشید که روزانه تنها یک عدد از آن را مصرف کنید.
  • روکومکس موثر در توان جنسی: توان جنسی و تستوسترون رابطه ی مستقیمی با یکدیگر دارند. اگر میخواهید با شکل جدید داروهای جنسی نظیر سافت ژل ها کار را پیش ببرید بهتر است به روکومکس اعتماد کنید. این دارو 60 تایی است برای تقویت نعوظ و همچنین درمان زود انزالی نیز پیشنهاد میگردد.
  • داروی گیاهی وایمکس کانادا: فاکتورهای گیاهی و طب سنتی بسیار برای تستوسترون سازی مهم هستند. اینها هیچ گونه مسمومیت غذایی را شامل نشده و کمک میکنند تا شما از بی میلی جنسی خلاص شده و بیشتر روی قوای مردانگی خود فوکوس کنید. هیچ تردیدی نیست که این یکی از پرفروشترین قرص های حال حاضر است.
تستوسترون سازی
کمبود تستوسترون چگونه جبران میشود

پاسخ های کوتاه به سوالات رایج مردان

  • چگونه می توانم سطح تستوسترون خود را به سرعت افزایش دهم؟

خواب خوب حدود 7 تا 9 ساعت در شب می تواند سطح تستوسترون شما را بالا ببرد. تولید تستوسترون وزن سالم می تواند به شما در حفظ سطح تستوسترون خوب در بدن کمک کند. ورزش، می تواند تستوسترون شما را افزایش دهد.

  • چه نوع غذاهایی برای افزایش سطح این هورمون پیشنهاد میشود؟

برخی از غذاها شامل روغن ماهی، محصولات لبنی، سبزیجات برگ دار، حبوبات، میوه ها و سبزیجات حاوی فلاونوئیدها و صدف هستند.

  • آیا قهوه باعث افزایش تستوسترون می شود؟

مطالعات متعددی در مورد این موضوع انجام شد و بسیاری نتایج مثبت مشابهی یافتند. مصرف کافئین (تا 800 میلی گرم) با سطوح بالاتر تستوسترون تا 14 درصد در صورت مصرف قبل از تمرین مرتبط بود.

  • آیا کوکاکولا باعث افزایش تستوسترون می شود؟

دوزهای بالای کوکاکولا و پپسی کولا می تواند فعالیت EGF و ترشح تستوسترون را افزایش دهد.

جمع بندی

تستسوترون ها معمولا راه خودشان را میروند و سبک زندگی افراد کاملا تعیین کننده خواهد بود. انسان برای فعالیت و تلاش خلق شد. افرادی که یکجا نشین هستند در آینده خواهند فهمید که کلاه بزرگی سرشان رفته است. وقت به حد کافی نیست پس بهتر است یک زندگیه اکتور را برای خود شکل دهید. اگر میخواهید به داروها رجوع نکنید بهترین گزینه ورزش است.

در زمینه ی تستوسترون سازی وبسایت معتبر فرزین طب محصولات و مقالات متعددی را انتشار کرده که در صورت وقت داشتن میتوانید بدان مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *